.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاکید رهبر معظم انقلاب بر رفع فقر در مازندران؛
بصيرت اجازه نمي‌دهد غبار آلودگي فتنه كسي را گمراه كند
رهبر معظم انقلاب اسلامي دريا و جنگل را دو ثروت عظيم ملت و دو فرصت بزرگ برشمردند و افزودند: مسئولان دولتي بايد ضمن جلوگيري از سوء استفاده‌هاي طمع‌كاران و طالبان منافع شخصي، براي بهره‌برداري بهينه و اقتصادي از اين دو نعمت خدادادي، برنامه‌ريزي و تلاش كنند به گونه‌اي كه در اين مناطق، فقر معنا نداشته باشد....
بصيرت اجازه نمي‌دهد غبار آلودگي فتنه كسي را گمراه كند

رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع مردم چالوس و نوشهر فرمودند: بصيرت اجازه نمي‌دهد غبار آلودگي فتنه كسي را گمراه كند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري، مردم مومن و خونگرم نوشهر و چالوسي در زير باران شديد پاييزي بهار پيوند مردم و رهبري را بارديگر جلوه‌گر كرد.

مردم پرشور و پرمحبت اين منطقه كه در زيربارش بي‌دريغ رحمت الهي كه در ورزشگاه شهداي هفتم تير چالوس و خيابان‌هاي اطراف چشم انتظار ديدار حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بودند، به محض ديدن ايشان با ابراز احساسات عميق قلبي صحنه‌هايي به راستي پرشكوه و بياد ماندني آفريدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار مردم مازندران و گيلان را مدافعان سرسخت جبهه حق خواندند و خاطرنشان كردند: با وجود تلاش و سرمايه‌گذاري فوق‌العاده رژيم طاغوت براي دين‌زدايي و اخلاق‌زدايي در اين دو استان مردم اين مناطق زيبا و سرسبز در دوران انقلاب، جنگ تحميلي و تمام حوادث 30 سال اخير با تقديم بيش از 21 هزار شهيد پيشتاز دفاع از اسلام و انقلاب و نظام اسلامي بودند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تبيين نكاتي درباره مسائل كلي كشور و انقلاب‌ بصيرت را نياز اصلي جامعه خواندند و خاطر‌نشان كردند: بصيرت اجازه نمي‌دهد "‌غبار آلودگي فتنه " كسي را گمراه كند.

ايشان توصيه پروردگار بر پيامبر اعظم(ص) و پيروان محمدي را درباره حركت توأم با بصيرت يادآوري كردند و افزودند: بصيرت قطب‌نماي صحيح حركت در اوضاع اجتماعي پيچيده امروز است به گونه‌اي كه اگر كسي اين قطب‌نما را نداشت و نقشه‌خواني را بلد نبود، ممكن است ناگهان خود را در محاصره دشمن ببيند.

رهبر انقلاب اسلامي بصيرت ملت و آگاهي جوانان را كند كننده تيغه‌هاي دشمن دانستند و افزودند: اگر بصيرت نباشد انسان حتي با نيت خوب ممكن است گمراه شود و در راه بد قدم بگذارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بصيرت را براي شناخت هدف، تشخيص راه صحيح رسيدن به هدف، تشخيص دشمن و موانع راه و شناخت راه‌هاي برطرف كننده موانع كاملا ضروري برشمردند.

علاقه و احترام ملت‌ها به نظام اسلامي و حساسيت آنها به مسائل داخلي ايران نكته ديگري بود كه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي براي تبيين حركت بصيرانه در داخل كشور به آن پرداختند و آحاد مردم، جوانان، روحانيون، دانشگاهيان، حوزويان و اصحاب فرهنگ و ادب را به درك اهميت حياتي اين مسئله و مجهز شدن هر چه بيشتر به سلاح بصيرت و آگاهي توصيه موكد كردند.

ايشان با يادآوري نگراني ملت‌هاي علاقمند به اسلام و جمهوري اسلامي از برخي حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري افزودند: حضور 85 درصدي ملت در اين انتخابات ملت‌هاي مسلمان را شادمان كرد، اما وقتي دشمن براي تخريب اين حضور حداكثري و پيروزي بزرگ سياسي به شايعه افكني، تهمت‌زني و ايجاد اغتشاش در هر گوشه‌اي از كشور دست زد دوستداران جمهوري اسلامي نگران شدند و اين واقعيت نشان‌دهنده استمرار علاقمندي به تفكر جمهوري اسلامي در جهان اسلام حتي پس از 30 سال است.

رهبر انقلاب اسلامي آميختن حق با باطل و دشوار كردن تشخيص حق و حقيقت را شيوه ديرينه مخالفان اسلام دانستند و با يادآوري هشدار امير مومنان در اين باره افزودند: بصيرت مهم‌ترين راه مقابله با اين فتنه آفريني‌ها ست.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بيان يكي از معيارهاي مهم تشخيص "راه و اقدام صحيح از مسير غلط " افزودند: هر حركتي كه دشمنان خوني ملت و نظام اسلامي يعني استكبار و صهيونيسم را خشمگين كند، حركتي صحيح و در مسير حق است و هر اقدام و مسيري كه آنها را خوشحال و ذوق زده كند و در تبليغات و سياست‌هايشان بر آن تاكيدكنند، مسيري كج، غلط و زاويه‌دار است.

ايشان تاكيد كردند: با اين معيار يعني عكس العمل خشمگينانه يا شادمانه بيگانگان در مقابل حوادث و رويدادها در بسياري از موارد مي‌توان اشتباهات را دريافت و جبران كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين "‌جمهوري اسلامي‌ " را در ركن نظام برشمردند و در تبيين مفهوم حقيقي جمهوريت افزودند: مشاركت و احساس مسئوليت مردم در تشكيل نظام و روي كار آوردن مسئولان از جلوه‌هاي جمهوريت است.

ايشان افزودند: معناي ديگر جمهوريت اين است كه مسئولان نظام بايد از مردم و با مردم باشند، رفتارشان شبيه مردم باشد و اثري از ديكتاتوري، خوي اشرافي‌گري و بي‌اعتنايي به مردم در آنها ديده نشود.

احترام به عقايد و ارزشهاي مردم و اهتمام به " حيثيت، شخصيت و هويت " ملت، بعد ديگري از جمهوريت نظام بود كه رهبر انقلاب به آن اشاره كردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در تبيين اسلاميت نيز به استواري و اتكاي پايه‌هاي نظام به " دين و شريعت و معنويت " اشاره و خاطرنشان كردند: در جمهوري اسلامي، ابعاد مختلف جمهوريت نيز، پشتوانه اسلامي و معنوي پيدا مي‌كند و هر كاري براي آباد كردن دنياي مردم و استحكام و اعتلاي نظام، پاداش الهي دارد.

رهبر انقلاب اسلامي با توجه به مفهوم حقيقي جمهوريت و اسلاميت نظام، جمهوري اسلامي را نسخه‌اي بي‌نظير پس از صدر اسلام دانستند و افزودند: دشمني ديكتاتورها و سلطه‌گران جهاني با اين نشان، مسئله‌اي طبيعي است اما نتيجه 30 سال چالش آنها با جمهوري اسلامي، پيشرفت شگفت انگيز ملت بزرگ ايران است كه به فضل الهي، از اين پس نيز ادامه خواهد يافت.

ايشان در بخش ديگري از سخنانشان، دريا و جنگل را دو ثروت عظيم ملت و دو فرصت بزرگ برشمردند و افزودند: مسئولان دولتي بايد ضمن جلوگيري از سوء استفاده‌هاي طمع‌كاران و طالبان منافع شخصي، براي بهره‌برداري بهينه و اقتصادي از اين دو نعمت خدادادي، برنامه‌ريزي و تلاش كنند به گونه‌اي كه در اين مناطق، فقر معنا نداشته باشد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رعايت حريم‌هاي الهي و احترام به دين و اخلاق مردم را در هر گونه استفاده از " جنگل و دريا و زيبايي‌هاي منطقه شمال " ضروري داشتند و افزودند: تحقق اين مهم نيازمند همكاري مستحكم و متقابل دولت و مردم است.

در ابتداي اين ديدار آيت الله طبرسي نماينده ولي فقيه در استان مازندران ضمن خير مقدم به حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفت: حضور پرشكوه مردم چالوس و نوشهر در اين ديدار آن هم در زير باران شديد شوق ايمان و پيوند ناگسستني ملت با رهبري انقلاب اسلامي را نشان مي‌دهد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي پس از ديدار صبح امروز با مردم چالوس و نوشهر و در پايان سفر دو روزه به اين منطقه به تهران بازگشتند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.05 seconds.